Regulamin sklepu internetowego Nemearis

1. Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Nemearis, dostępny pod adresem internetowym nemearis.pl, prowadzony jest przez Michała Popiół, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Michał Popiół Nemezink, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 7343585506, REGON: 386825885.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

2. Definicje

2.1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2.2. Sprzedawca – Michał Popiół, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Michał Popiół Nemezink, wpisany do CEIDG, NIP: 7343585506, REGON: 386825885.

2.3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

2.4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

2.5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym nemearis.pl.

2.6. Umowa – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.

2.7 Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.

2.8 Aplikacja – metoda logowania i/lub rejestracji Konta na Sklepie internetowym za pośrednictwem zewnętrznych serwisów internetowych i/lub dostawców usług.

2.9 Treści cyfrowe – wszelkie towary wirtualne, dostarczane przez Sprzedawcę na adres e-mail Klienta po uiszczeniu opłaty za Zamówienie i jego poprawnym przetworzeniu.

2.10 Punkt Magazynowy – punkt odbioru Zamówień złożonych na Sklepie z wybraną opcją dostawy „odbiór osobisty”. Adres Punktu Magazynowego oraz jego godziny otwarcia są zgodne z danymi podanymi >>>TUTAJ<<<.

3. Kontakt ze Sklepem

3.1. Adres Sprzedawcy: 1 Brygady 16/33, 33-300 Nowy Sącz.

3.2. Adres e-mail Sprzedawcy dla Konsumentów i Przedsiębiorców, będących użytkownikami Sklepu: info@nemearis.pl.

3.3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 577 371 677.

3.4. Kontakt z pomocą techniczną Sklepu może być realizowany: 

  • Za pośrednictwem formularza na stronie Sklepu w zakładce “Kontakt”;
  • Bezpośrednio, na podany powyżej adres e-mail.

3.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odpowiedzi na zgłoszenia w dni robocze, w godzinach od 9:00 do 17:00.

4. Wymagania techniczne

4.1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  • Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (rekomendowane przez Sprzedawcę przeglądarki: Safari, Google Chrome, Opera oraz Firefox);
  • Włączona obsługa plików cookies.

5. Informacje ogólne

5.1 Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.

5.2 Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.

5.3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, jeżeli dojdzie do błędu rażąco niskiej ceny. Czyli, jeżeli cena za oferowany produkt nie pokryje ceny zakupu i kosztów poniesionych przez sprzedawcę w związku z nabyciem i zbyciem sprzedanego produktu.

5.4 Przedstawione opisy, zdjęcia czy cena towarów nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego (art. 66) i są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży.

6. Zakładanie Konta w Sklepie

6.1. Założenie Konta na Sklepie jest możliwe za pomocą 3 dostępnych metod rejestracji i/lub logowania. Klient może w tym celu wypełnić Formularz rejestracji.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Aplikacji oraz Sklep są dostępne >>>TUTAJ<<<.

6.2. Założenie Konta w Sklepie oraz jego utrzymanie jest darmowe.

6.3. Klient musi posiadać aktywne Konto w Sklepie, jeśli chce dokonywać Zamówień. Nie ma możliwości składania Zamówień bez uprzedniej rejestracji na Sklepie.

6.3. Klient może w każdej chwili usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.

6.4. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Sklepu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.

7. Zasady składania Zamówienia

7.1. Klient składa Zamówienie poprzez wybranie Produktu i dodanie go do Koszyka.

7.2. Następnie Klient wypełnia Formularz zamówienia, podając dane do wysyłki i wybiera sposób płatności.

7.3. Klient może przy okazji składania zamówienia zobowiązuje się do podania prawdziwych danych osobowych oraz adresu dostawy.

7.4 W sytuacji gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.

7.5 Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:

  • Polska
  • Kraje członkowskie UE
  • Stany Zjednoczone Ameryki (USA)

7.6. Dane dotyczące Zamówień są przechowywane przez Sprzedawcę:

  • przez okres 7 dni w przypadku wstrzymanego Zamówienia;
  • przez okres 14 dni w przypadku nieudanego Zamówienia;
  • przez okres 30 dni w przypadku anulowanego Zamówienia;
  • przez okres 12 miesięcy w przypadku zrealizowanych Zamówienia;

7.7. Dodanie Produktu do Koszyka nie wiąże się z jego rezerwacją; maksymalny czas przechowywania Produktu w Koszyku wynosi 60 minut.

8. Oferowane metody dostawy oraz płatności

8.1. Dostępne metody dostawy Produktów:

  • przesyłka kurierska InPost;
  • paczkomat InPost,
  • przesyłka międzynarodowa (kurierem DHL)
  • odbiór osobisty

8.2 Produkty zamówione przez Klienta są wysyłane maksymalnie w kolejnym dniu roboczym roboczego. Czas dostawy Zamówienia wynosi:

  • w przypadku przesyłek krajowych – od 3 do maksymalnie 5-ciu dni roboczych (w zależności od wybranej metody wysyłki);
  • w przypadku wysyłek międzynarodowych – od 2 do 12-stu dni roboczych (w zależności od kraju dostawy).

8.3 Odbiór osobisty produktów zamówionych na Sklepie odbywa się w Dni Robocze w godzinach otwarcia Punktu Magazynowego.

8.4. Sprzedawca realizuje płatności za pośrednictwem zewnętrznej bramki płatności Przelewy24, oferującej następujące metody płatności:

  • płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  • płatności elektroniczne (Blik, Apple Pay, Google Pay)
  • płatność kartą płatniczą.

8.5 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności prawnej za wady Produktu, wynikające z działań przewoźnika. Wszelkie roszczenia będące wynikiem niewłaściwego transportu Produktu nie podlegają reklamacji, co szerzej opisano w dziale §11.

8.6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności prawnej za problemy techniczne, uniemożliwiające złożenie Zamówienia na Sklepie, wynikające z działań serwisu Autopay. 

9. Wykonanie umowy sprzedaży

9.1. Umowa Sprzedaży zawierana jest po złożeniu przez Klienta Zamówienia i jego akceptacji przez Sprzedawcę.

9.2.Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji poprzez wiadomość e-mail informująca Klienta o statusie Zamówienia. 

9.3. Klient może uzyskać następujące informacje o możliwym statusie Zamówienia:

  • Nowe zamówienie;
  • Zamówienie anulowane;
  • Nieudane zamówienie;
  • Zamówienie wstrzymane;
  • Zamówienie w trakcie realizacji;
  • Zrealizowane zamówienie;
  • Zamówienie zwrócone.

9.4. Klient ma prawo do złożenia Zamówienia przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

9.5. Sprzedawca realizuje Zamówienia w Dni Robocze od godziny 9:00 do godziny 17:00.

9.6. Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia Klienta w przypadku braku uiszczenia płatności za Produkt w terminie 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia na Sklepie.

10. Prawo odstąpienia od umowy

10.1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu, bez podawania przyczyny:

  • We wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej konsument ma prawo do zwrotu towaru zakupionego przez Internet w ciągu 14 dni od zakupu (zawarcia umowy), bez podania przyczyny. Proces ten definiują m.in. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE.

10.2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku Umowy, której przedmiotem są Produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu (m.in. biżuteria ozdobna zabezpieczona foliowym opakowaniem), które po otwarciu nie nadają się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (zgodnie z art. 38 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta).

10.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. list wysłany pocztą, faks lub e-mail) na dedykowanym formularzu odstąpienia od umowy.

10.4. W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument jest zobowiązany zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu. Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu ponosi Konsument za wyjątkiem krajów, w których prawo stanowi inaczej.

10.5. Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich otrzymanych od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania produktu i/lub dowodu jego odesłania.

10.6. Zwrotu Produktów w ramach odstąpienia od umowy należy dokonywać na adres: Michał Popiół Nemezink, Sandomierska 3/LU4, 30-301 Kraków. 

10.7 Sprzedawca informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów:

  • pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. 
  • internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską.

Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:

  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. 
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.

11. Reklamacja i gwarancja

11.1. Sprzedawca odpowiada prawnie względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

11.2. W przypadku wystąpienia wady produktu, Klient ma prawo do złożenia reklamacji opartej na przepisach dotyczących rękojmi w Kodeksie Cywilnym.

11.3. Reklamacja powinna być zgłoszona pisemnie lub drogą elektroniczną: 

 i zawierać opis stwierdzonej wady, datę jej wystąpienia oraz żądanie Klienta.

11.4. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć każdą reklamację w terminie maksymalnie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku braku odpowiedzi na reklamację w tym terminie, uznaje się ją za uzasadnioną.

11.5. Produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie nadają się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych, są wyłączone z prawa do reklamacji w przypadku otwarcia opakowania przez Klienta.

11.6. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sprzedawca dokona wymiany wadliwego Produktu na pełnowartościowy lub zwróci Klientowi równowartość ceny Produktu.

11.7. W przypadku złożenia reklamacji, zwracane Produkty należy wysyłać na adres: Michał Popiół Nemezink, Sandomierska 3/LU4, 30-301 Kraków. Klient ponosi bezpośrednie koszty związane z odesłaniem Produktu.

11.8. Formularz zgłoszenia reklamacyjnego niezgody z udostępnionym przez Sprzedawcę wzorem  lub niezgodny ze wzorem Europejskiego Centrum Konsumenckiego nie będzie rozpatrywany.

12. Dane osobowe w Sklepie internetowym

12.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.

12.2. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży.

12.3. Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych osobowych znajdują się na Sklepie w zakładce “Polityka prywatności i cookies”.

13. Postanowienia końcowe

13.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.

13.2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.